Een jonge doelgroep bereik je tegenwoordig alleen nog door je aan te passen. Écht aan te passen. Dat betekent; échte authentieke content, die door de kijker zelf gemaakt had kunnen zijn. En dat op de kanalen waar deze jonge doelgroep zelf het meest actief is.
Monkeys & Bananas ontwikkelde de nieuwste personeelswervingscampagne voor Domino’s, waarbij TikTok hét centrale communicatiemiddel vormt. Alain de Schutter van Monkeys & Bananas vertelt: ‘’TikTok is onwijs populair bij GenZ. We zien duidelijk dat je op TikTok vooral kunt scoren met creativiteit en humor. De content die er gedeeld wordt is niet te vergelijken met de content die je vindt op een ander platform. Als merk kun je hier op inspelen, mits je jezelf natuurlijk goed aanpast aan de doelgroep. En dat hebben we gedaan.’’
"Tja, het was even wennen om de gelikte reclamische content achter ons te laten in deze campagne" geeft Stefan Mouwen, local store marketeer bij Domino's, aan. ‘’De jonge doelgroep wordt steeds sneller én kritischer als het gaat om advertenties. In een mum van tijd scroll of swipe je een reclame weg. Hoe blijf je relevant en interessant voor deze doelgroep? Dat kan dus alleen door je te blijven verdiepen in dat wat hen bezighoudt. Alleen dan blijf je zichtbaar op de schermen van GenZ.’’
In het campagneconcept #PIZZAAANDEBAK, staat authenticiteit centraal. TikTok is hét voorbeeld van deze omslag in content. Het gaat niet meer om de mooiste en gaafste beelden. Het gaat om creativiteit. Daarmee scoor je. ‘’We hebben creatieve en authentieke campagne video’s gecreëerd, waarin onze eigen medewerkers de hoofdrol spelen. Dit maakt de content persoonlijk: het zou zomaar jouw werkdag bij Domino’s kunnen zijn.’’ Aldus Stefan Mouwen.
‘’Vervolgens is het concept ook doorvertaald in tal van middelen. Ook in deze middelen laten we zien dat de medewerkers van Domino’s betrokken zijn in het concept.’’, vult Alain de Schutter aan. Iedereen heeft een eigen 'reason to believe' in Domino's. Hiervoor zijn verschillende hashtags gekozen door de medewerkers van Domino’s. Deze hashtags komen terug op alle offline en online uitingen.’’
Voor wie zelf 'aan de bak' wil bij Domino's, is er genoeg uitdaging te vinden. De meest actuele vacatures zijn te vinden via www.dominosjobs.nl
Neem dan een kijkje op het TikTok kanaal van Domino's.
Over Domino's
Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.
Domino’s heeft wereldwijd ruim 20.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 370 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen.
Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (ASX: DMP). Met meer dan 8 verkochte pizza's per seconde en meer dan 3.800 winkels in 12 markten (Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Singapore, Cambodja, Maleisië, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg en Nederland) draait het bij Domino's Enterprises Ltd. om het leveren van 's werelds lekkerste en meest veelzijdige menu opties. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.
Contactgegevens
Kopieer link
https://www.dominos.nl/nieuws/nl-NL/208417-een-wervingscampagne-via-tiktok-domino-s-en-monkeys-bananas-doen-hetGerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Domino's Pizza Enterprises Ltd. rapporteert resultaten voor het boekjaar 2025
Domino's Pizza Enterprises boekt sterke resultaten in de Benelux en Australië, ondanks uitdagingen in Japan en Frankrijk.
Domino’s For Good Day: Domino’s doneert 1 euro per verkochte My Domino’s Box aan het goede doel.
Op 21 februari doneert Domino's 1 euro per My Domino's Box aan de Domino's Foundation. Help mee een positieve impact te maken in Nederland.
Jaarresultaten juli 2023 – juni 2024 van Domino's Pizza Enterprises Limited
Afgelopen woensdag kondigde Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), het moederbedrijf van Domino’s Pizza Benelux, zijn jaarresultaten aan. Het bedrijf heeft in het afgelopen jaar overtuigend...
Succesvol Franchise Partner Myrthe Aartman: “Om de groei te zien van mijn team is fantastisch!”
Al bijna een jaar is Myrthe Aartman trotse Franchise Partner van de Domino’s vestiging in Bodegraven. Ze is doorgegroeid van parttime pizzamaker naar een succesvolle Franchise Partner. Myrthe verte...
Domino’s Pizza vermindert haar impact op het milieu dankzij nieuwe deegtrays en aanschaf elektrische vrachtwagens.
Door een van Domino’s nieuwste innovaties past er nu 80% meer deeg in een deegtray. Hierdoor vermindert de pizzaketen het aantal ritten om haar winkels te bevoorraden op jaarbasis met 884. Naast ee...