Domino’s Nederland deelt vandaag in haar trendreport de meest actuele ontwikkelingen en trends voor 2022. Daarin vermeldt de keten het eerste quick service restaurant in Nederland te zijn dat sinds deze maand gebruik maakt van Nutri-Score. De keten wil consumenten helpen bij het maken van een bewuste keuze. Zowel in de winkels als online wordt per gerecht duidelijk onder welk Nutri-Score label het gerecht valt. Het groene label (A) is de meest verantwoorde keuze binnen de categorie. De producten met score E hebben de minst gunstige samenstelling en een donkeroranje kleur. De start met Nutri-Score is onderdeel van de weg die Domino’s is ingeslagen om consumenten meer transparantie en variatie te bieden. Zo breidde Domino’s begin dit jaar haar menu uit met een A label pizza als ook meer vegetarsiche en veganistische opties.
Marianne Kemps van Domino’s vertelt: “Wij realiseren ons dat pizza nooit echt gezond zal worden, maar er vallen wel genoeg bewuste(re) keuzes te maken. We willen consumenten helpen om binnen een gevarieerd menu, met voor ieder wat wils een keuze te kunnen maken. Nutri Score helpt daarbij. We hechten er veel waarde aan om consumenten hier zo goed mogelijk in begeleiden.”
Marianne vervolgt: “Naast de introductie van Nutri Score, is er ook hard gewerkt aan verwijderen van toegevoegde kleur-smaakstoffen en conserveringsmiddelen. Onder de noemer ‘clean up the menu’ is inmiddels meer dan 85% van ons menu al clean. Ons streven is dat dit 100% is aan het einde van 2022.”
De keten heeft voor de Nederlandse markt een trendreport samengesteld met daarin de belangrijkste ontwikkelingen en focuspunten voor 2022. Niet alleen Nutri-Score is daar een belangrijk onderdeel van. In het trendreport zijn ook artikelen te lezen met innovatie chef Tyla Robinson over haar werk bij Domino’s, voedselveiligheid en het belang van clean label en vertelt Casper Mooyman, hoofd marketing, over de Nederlandse trends op de consumentenmarkt. In het rapport wordt ook stilgestaan bij de manier waarop Domino’s met telers en verse ingrediënten werkt en is een factsheet toegevoegd met de meest opvallende feitjes op het gebied van pizza en andere Domino’s gerechten.
Over Domino's
Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.
Domino’s heeft wereldwijd ruim 20.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 370 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen.
Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (ASX: DMP). Met meer dan 8 verkochte pizza's per seconde en meer dan 3.800 winkels in 12 markten (Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Singapore, Cambodja, Maleisië, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg en Nederland) draait het bij Domino's Enterprises Ltd. om het leveren van 's werelds lekkerste en meest veelzijdige menu opties. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.
Contactgegevens
Gerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Domino's Pizza Enterprises Ltd. rapporteert resultaten voor het boekjaar 2025
Domino's Pizza Enterprises boekt sterke resultaten in de Benelux en Australië, ondanks uitdagingen in Japan en Frankrijk.
Domino’s For Good Day: Domino’s doneert 1 euro per verkochte My Domino’s Box aan het goede doel.
Op 21 februari doneert Domino's 1 euro per My Domino's Box aan de Domino's Foundation. Help mee een positieve impact te maken in Nederland.
Jaarresultaten juli 2023 – juni 2024 van Domino's Pizza Enterprises Limited
Afgelopen woensdag kondigde Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), het moederbedrijf van Domino’s Pizza Benelux, zijn jaarresultaten aan. Het bedrijf heeft in het afgelopen jaar overtuigend...
Succesvol Franchise Partner Myrthe Aartman: “Om de groei te zien van mijn team is fantastisch!”
Al bijna een jaar is Myrthe Aartman trotse Franchise Partner van de Domino’s vestiging in Bodegraven. Ze is doorgegroeid van parttime pizzamaker naar een succesvolle Franchise Partner. Myrthe verte...
Domino’s Pizza vermindert haar impact op het milieu dankzij nieuwe deegtrays en aanschaf elektrische vrachtwagens.
Door een van Domino’s nieuwste innovaties past er nu 80% meer deeg in een deegtray. Hierdoor vermindert de pizzaketen het aantal ritten om haar winkels te bevoorraden op jaarbasis met 884. Naast ee...