Domino’s start als eerste quick service restaurant met Nutri-Score in Nederland

Keten zet volledig in op transparantie en het maken van bewuste keuze

Afbeelding Nutri-Score.jpg
  • jpg

Domino’s Nederland deelt vandaag in haar trendreport de meest actuele ontwikkelingen en trends voor 2022. Daarin vermeldt de keten het eerste quick service restaurant in Nederland te zijn dat sinds deze maand gebruik maakt van Nutri-Score. De keten wil consumenten helpen bij het maken van een bewuste keuze. Zowel in de winkels als online wordt per gerecht duidelijk onder welk Nutri-Score label het gerecht valt. Het groene label (A) is de meest verantwoorde keuze binnen de categorie. De producten met score E hebben de minst gunstige samenstelling en een donkeroranje kleur. De start met Nutri-Score is onderdeel van de weg die Domino’s is ingeslagen om consumenten meer transparantie en variatie te bieden. Zo breidde Domino’s begin dit jaar haar menu uit met een A label pizza als ook meer vegetarsiche en veganistische opties.

Marianne Kemps van Domino’s vertelt: “Wij realiseren ons dat pizza nooit echt gezond zal worden, maar er vallen wel genoeg bewuste(re) keuzes te maken. We willen consumenten helpen om binnen een gevarieerd menu, met voor ieder wat wils een keuze te kunnen maken. Nutri Score helpt daarbij. We hechten er veel waarde aan om consumenten hier zo goed mogelijk in begeleiden.”

Clean up the menu

Marianne vervolgt: “Naast de introductie van Nutri Score, is er ook hard gewerkt aan verwijderen van toegevoegde kleur-smaakstoffen en conserveringsmiddelen. Onder de noemer ‘clean up the menu’ is inmiddels meer dan 85% van ons menu al clean. Ons streven is dat dit 100% is aan het einde van 2022.”

Trendrapport 2022

De keten heeft voor de Nederlandse markt een trendreport samengesteld met daarin de belangrijkste ontwikkelingen en focuspunten voor 2022. Niet alleen Nutri-Score is daar een belangrijk onderdeel van. In het trendreport zijn ook artikelen te lezen met innovatie chef Tyla Robinson over haar werk bij Domino’s, voedselveiligheid en het belang van clean label en vertelt Casper Mooyman, hoofd marketing, over de Nederlandse trends op de consumentenmarkt. In het rapport wordt ook stilgestaan bij de manier waarop Domino’s met telers en verse ingrediënten werkt en is een factsheet toegevoegd met de meest opvallende feitjes op het gebied van pizza en andere Domino’s gerechten.

Bekijk hier het Trendreport:

Favicon for dominosmagazines.maglr.com Domino's: Trendreport 2022 - NL dominosmagazines.maglr.com

Over Domino's

Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.

Domino’s heeft wereldwijd ruim 20.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 370 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen.

Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (ASX: DMP). Met meer dan 8 verkochte pizza's per seconde en meer dan 3.800 winkels in 12 markten (Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Singapore, Cambodja, Maleisië, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg en Nederland) draait het bij Domino's Enterprises Ltd. om het leveren van 's werelds lekkerste en meest veelzijdige menu opties. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.

Contactgegevens

Gerelateerde thema's

Ontvang exclusief nieuws

Ben je een journalist? Of werk je voor een dagblad, tijdschrift of blog?
Meld je aan en krijg als eerste toegang tot ons nieuws.

Aanmelden

Ontvang het laatste Domino's nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL