Nieuwegein, 23 februari 2022 – Domino’s Pizza Enterprises (DPE) moedermaatschappij van Domino’s Pizza Nederland blijft inzetten op lange termijn groei van het bedrijf. Dat maakte s ’werelds grootste pizzaketen ter wereld gisteren bekend tijdens de publicatie van haar halfjaarcijfers. Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), rapporteerde een positieve omzetgroei in het afgelopen halfjaar binnen Europa met een omzet +15,3% tot €502,1m (+3,6% SSS), EBIT $49,7m (+11,5%). Domino’s opende in Europa 39 nieuwe winkels.
Europe CEO Andre ten Wolde: "Het bestelgedrag van consumenten is door COVID-19 blijvend veranderd. Het afhaalpercentage van maaltijden ligt nog steeds onder het niveau van voor de pandemie. Tegelijkertijd zien we het aantal bezorgbestellingen toenemen. Die groei is grotendeels afkomstig van nieuwe klanten. Ik ben enorm trots op onze franchisenemers en teamleden, die ondanks de nodige uitdagingen zoal bezetting van personeel hebben laten zien dat we nog steeds de nummer 1 in bezorgen zijn.”
Domino’s kijkt met veel vertrouwen naar de toekomst. Komende jaren blijft de keten inzetten op verdere uitbreiding van haar winkelnetwerk. Misja Vroom, CEO Domino’s Nederland vertelt: “Met het openen van nieuwe winkels, verkleinen we bezorggebieden. Hierdoor zijn we instaat om nog sneller en op een duurzame wijze te bezorgen. Een tweede essentiële factor in maaltijdbezorging is personalisering. Voor de zomer lanceren we ons nieuwe bestelplatform en mobiele app. Waar of hoe je bestelt: we maken bestellen gemakkelijker én persoonlijk doordat beide platformen volledig zijn ingericht op basis van jouw favoriete smaken en voorkeuren.”
In een krappe arbeidsmarkt is het binden van talent belangrijker dan ooit. Misja vervolgt: “Onze teamleden hebben ongelofelijk veel passie voor het bedrijf en hebben de ambitie om zichzelf op persoonlijk- als werkgebied verder te ontwikkelen. Onze trainingen, opleidingen en interne netwerk events zijn dan ook gericht op lange termijn investering van talenten en hen de kans te bieden om mee te groeien met ons bedrijf.''
Over Domino's
Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.
Domino’s heeft wereldwijd ruim 20.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 370 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen.
Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (ASX: DMP). Met meer dan 8 verkochte pizza's per seconde en meer dan 3.800 winkels in 12 markten (Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Singapore, Cambodja, Maleisië, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg en Nederland) draait het bij Domino's Enterprises Ltd. om het leveren van 's werelds lekkerste en meest veelzijdige menu opties. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.
Contactgegevens
-
- Mees van Duin
- Junior Communicatieprofessional BENELUX
- Mees.vanduin@dominos.nl
- 0031 6 27327610
Gerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Domino's Pizza Enterprises Ltd. rapporteert resultaten voor het boekjaar 2025
Domino's Pizza Enterprises boekt sterke resultaten in de Benelux en Australië, ondanks uitdagingen in Japan en Frankrijk.
Domino’s For Good Day: Domino’s doneert 1 euro per verkochte My Domino’s Box aan het goede doel.
Op 21 februari doneert Domino's 1 euro per My Domino's Box aan de Domino's Foundation. Help mee een positieve impact te maken in Nederland.
Jaarresultaten juli 2023 – juni 2024 van Domino's Pizza Enterprises Limited
Afgelopen woensdag kondigde Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), het moederbedrijf van Domino’s Pizza Benelux, zijn jaarresultaten aan. Het bedrijf heeft in het afgelopen jaar overtuigend...
Succesvol Franchise Partner Myrthe Aartman: “Om de groei te zien van mijn team is fantastisch!”
Al bijna een jaar is Myrthe Aartman trotse Franchise Partner van de Domino’s vestiging in Bodegraven. Ze is doorgegroeid van parttime pizzamaker naar een succesvolle Franchise Partner. Myrthe verte...
Domino’s Pizza vermindert haar impact op het milieu dankzij nieuwe deegtrays en aanschaf elektrische vrachtwagens.
Door een van Domino’s nieuwste innovaties past er nu 80% meer deeg in een deegtray. Hierdoor vermindert de pizzaketen het aantal ritten om haar winkels te bevoorraden op jaarbasis met 884. Naast ee...